Voorwoord van de voorzitter

Een engagement aan de gezinnen
en de gezondheidsprofessionals

jp-berthome.jpg

jp-berthome.jpg, par admin@fondation-mustela.be

Jean-Paul Berthomé, voorzitter van de Stichting Mustela en van Laboratoires Expanscience,
bespreekt de engagementen van de Stichting Mustela.

« Het aanmoedingen van onderzoek of projecten inzake de ontwikkeling van het kind en ouderschap, overal ter wereld »: dat is de missie van de Stichting Mustela sinds haar oprichting ... bijna veertig jaar geleden!

De Stichting Mustela, die onder de auspiciën staat van de Fondation de France, ondersteunt in de eerste plaats onderzoek, door de toekenning van universitaire beurzen aan studenten of erkende onderzoekers. Sinds 1982 heeft de stichting meer dan 200 projecten gefinancierd op het gebied van psychologie, sociologie, psychiatrie, pediatrie, geschiedenis en, sinds 2012, verloskunde. Sinds enkele jaren wordt de Beurs voor onderzoek in verloskunde aangeboden in België, Turkije en Spanje.

De Stichting Mustela ondersteunt ook veldprojecten op het gebied van sociale pediatrie en biedt af en toe steun, afhankelijk van de projecten die haar worden voorgelegd, aan kinderhulporganisaties of om te reageren op een noodsituatie op het gebied van gezondheid.

Ten slotte zet de Stichting Mustela zich in voor preventie in de volksgezondheid door het online aanbieden van informatie over kinderverzorging, verloskunde en pediatrie. Dit interactieve materiaal is bedoeld voor gezinnen en behandelt verschillende onderwerpen: gezondheid tijdens de zwangerschap, het inslapen van kinderen, blootstelling aan beeldschermen, enz.

Via de Stichting Mustela, een belangeloze instelling met een maatschappelijke missie, zetten we ons dagelijks met discretie en doorzettingsvermogen in om onderzoek en acties in het veld te ondersteunen voor de ontwikkeling van het kind.

.

Jean-Paul Berthomé