Burkina Faso : Steun aan de ontwikkeling van de kinderen

In 2019 steunde de Stichting Mustela 2 plaatselijke verenigingen in Burkina Faso.

Via de Association Nature et Culture die een verbinding vormt met de plaatselijke vereniging Union des Femmes Artisanes de la ville de Gassan (UAB – Gassan), gaf de Stichting Mustela 1500 euro steun voor de aankoop van levensmiddelen in de kantine, pedagogische kits en benodigdheden voor de crèche van Gassan (« Bisongo » genoemd in de lokale taal).

Bijna 50 kinderen maken gebruik van deze crèche die hen de kans geeft zich te ontwikkelen dankzij voorschoolse onderwijsprogramma’s, waar ze regelmatige maaltijden krijgen en waar ze zich kunnen ontwikkelen in een veilige, aan hun leeftijd aangepaste omgeving, terwijl hun moeders in alle rust kunnen gaan werken.

Met de association AZN (Association inter-villages Zoramb Naagataaba) (Association inter-villages Zoramb Naagataaba) van Guiè, geeft de Stichting Mustela steun aan het Programme Petite Enfance, door een financiering van 5000 euro. Dit programma bestaat uit het Centre d’Accueil de l’Enfance en Détresse (CAED), dat op zijn beurt bestaat uit een kinderdagverblijf en gastgezinnen en het vormingscentrum, de Ecole de Formation des Auxiliaires de la Prime Enfance (EFAPE).

centre-accueil-enfant_azn.jpg

Een vijftigtal baby’s en kinderen maken gebruik van dit programma, dat het mogelijk maakt om hun levenskwaliteit, omgeving en de kwaliteit van de zorg die hen wordt geboden te verbeteren, maar ook om het omkaderende personeel van het kinderdagverblijf op te leiden.