Voorwoord van de voorzitter

Internationale ambitie

jean-paul-berthome_fondation-mustela.jpg

jean-paul-berthome_fondation-mustela.jpg, par admin

Jean-Paul Berthomé, Voorzitter van de Fondation Mustela en de Laboratoires Expanscience, spreekt opnieuw over de internationale ambitie van de Fondation Mustela.

Meer dan 30 jaar na haar oprichting blijft de Fondation Mustela trouw aan haar eerste doelstelling: het begeleiden van (toekomstige) professionals in de kinderverzorging en gezinnen.

Zo ondersteunden wij in 2016 zes onderzoeksprojecten in de psychologie, verloskunde en pediatrie – voor een bedrag van 32 000 euro. Sinds 1982 hebben wij meer dan 120 projecten ondersteund. Elk jaar ontvangen wij gemiddeld een honderdtal kandidaatprojecten voor één van onze Prijzen of Beurzen, een duidelijk teken van de verankering van onze instelling.

Brochures, affiches, boekjes: wij verspreiden jaarlijks tientallen exemplaren van onze informatie- en sensibiliseringsmiddelen.

Daarbij komen nog onze digitale activiteiten die in volle ontwikkeling zijn, met interactieve onlinemedia gewijd aan diverse pediatrische thema's: de eerste dagen thuis met de baby, zindelijkheid, levensritme en voeding van het kind…

mot-du-president-corde_c.jpg

mot-du-president-corde_c.jpg, par admin

Op het terrein is het onze ambitie om de Fondation Mustela op internationaal vlak te ontwikkelen. De Prijs voor Verloskunde, reeds ingevoerd in België en Polen, is in 2017 ook gelanceerd in Spanje en Italië.

Naast de acties die rechtstreeks door de Fondation Mustela worden georganiseerd, zijn er wereldwijd tal van acties op initiatief van de filialen van de Laboratoires Expanscience.

Jean-Paul Berthomé
Voorzitter van de Fondation Mustela