Missie en engagement

Met de gezondheidsprofessionals,
voor de kinderen

De in 1982 onder auspiciën van de Fondation de France opgerichte Stichting Mustela, moedigt onderzoek en onderzoeksprojecten aan op het gebied van kinderontwikkeling en ouderschap, overal ter wereld.

pediatrie_fondation-mustela.jpg

pediatrie_fondation-mustela.jpg, par admin

Tegenwoordig steunt de Stichting Mustela, net als 32 jaar geleden het onderzoek door universitaire beurzen toe te kennen aan studenten en afgestudeerde onderzoekers. In totaal heeft de stichting al een honderdtal projecten gesteund op het gebied van psychologie, sociologie, psychiatrie, pediatrie en, sinds 2012, verloskunde.

De Stichting Mustela is ook actief in het veld, door de jaarlijkse toekenning van de Prijs voor Sociale Pediatrie en door de steun aan hulpverleningsorganisaties voor kinderen.

Sinds 1986 werkt de Stichting Mustela eveneens aan de preventie en informatie voor de volksgezondheid, via de uitgifte en verspreiding van informatie over kinderverzorging, verloskunde en kindergeneeskunde, de publicatie van handleidingen en recentelijk ook interactieve didactische informatie op internet.

De Stichting Mustela wil zich niet beperken tot Frankrijk en heeft zijn actieterrein inmiddels uitgebreid naar andere landen. Er wordt op lange termijn steun gegeven aan een partner in ontwikkelingshulp gericht op de band tussen moeder en kind in andere landen. Dit wordt aangevuld met lokale acties in de landen waar filialen van Laboratoires Expanscience actief zijn.